31. Január 2017 o 21:53 Nahodil: James111James111

Strach je jedna z našich najintenzívnejších emócii. Strach je navonok negatívny, tak ako je možné, že sa uživia všetky tie nekonečné franšízy ako Paranormal activity, Saw a desiatky hororových filmov, ktoré každoročne napĺňajú kiná? Pretože strach je vo svojej podstate návykový.

Ak si hral napríklad Outlast, určite pozná ten pocit popri zakrádaní sa temnou chodbou za sprievodu výrazných a rušivých tónov strašideľného soundtracku. Ten stúpajúci adrenalín, keď tušíš, že za rohom čaká zlo. Na ruke sa ti zakrádajú zimomriavky a na krku pociťuješ povedomé šteklenie, ktoré prichádza so zlou predtuchou. Áno, mnohí z nás sa boja radi a hororové hry nám tento pocit často dodávajú v oveľa intenzívnejších dávkach ako pasívne sledovanie predvídateľného filmu.

Séria Resident Evil sa však v poslednom čase trápila a dlho si hľadala cestu vo svete moderného strachu - vo svete, ktorému v poslednom čase kraľujú hry ako Outlast či Amnesia. Hry, ktoré nepochádzajú z veľkých štúdii produkujúcich AAA tituly, no napriek tomu na seba strhli pozornosť, zatiaľ čo Capcom len ticho závidel.

Čo však spravil japonský vydavateľ so svojou sériou, je príklad ukážkového oživenia série ako vystrihnutý z akejsi podnikateľskej učebnice - Game development for dummies. Síce sa výrazne odchýlil od série, napriek tomu v nej zanechal odkazy na predošlé herné tituly, využil úspešné prvky vyššie spomenutých hier a obohatil ich o nové prvky hrateľnosti, ktoré fungovali na výbornú. To všetko zaobalil do strašideľnej atmosféry a pridal zaujímavý, aj keď nie extrémne originálny dej.

Ide o spoiler free recenziu, takže do detailov príbehu nebudem veľmi zachádzať. V Biohazarde si zahráš za Ethana Wintersa, ktorý navštívi močiarmi popretkávanú Louisianu kvôli nečakanému e-mailu od svojej manželky. Zatiaľ to neznie tak strašideľne či záhadne, prichádza však plot twist... Mia - jeho manželka je už 3 roky nezvestná... TA DA DAAA!

Ethan sa dostáva do na prvý pohľad opusteného domu, avšak postupne zisťuje, že v dome pôsobia sily, ktoré nie sú z tohto sveta. A ani jeho Mia nie je celkom vo svojej koži. Biohazard ťa drží v napätí - väčšinu hry ťa teda sprevádza nepríjemný pocit, čo ťa čaká za ďalším rohom v tomto strašideľnom dome uprostred opusteného močiara. V hre vyniká aj výborný voice acting a mrazivé scénky, z ktorých pocítiš pokles teploty v celej izbe.

Tvoji nepriatelia pozostávajú prevažne z bahenných monštier, ktoré sa vynárajú z tieňov a ušetria ti zopár intenzívnych jump scarov. Taktiež sa stretneš s niekoľkými bossmi, ktorí sa postarajú o dávku adrenalínu, jednotlivé stretnutia s bossmi sú však všetko, len nie monotónne. Každý z nich má jedninečne šialený charakter, je to jednoducho taká malá švihnutá rodinka bláznov.

Gameplay možno vyzerá spočiatku ťažkopádne, avšak situácie sú o to strašideľnejšie - keď sa k tebe hrozivo blížia bahenné príšery a s každým nepresným výstrelom ti stúpa tep a nervozita. Munícia je v tejto hre cenená nadovšetko. Práve tento jedinečný pomalý gameplay pri ktorom nemôžeš jednoducho prešprintovať popri nepriateľoch či strieľať štýlom spray and pray do všetkého živého (resp. nemŕtveho), je hlavnou konurenčnou výhodou hry. Aj keď sa mi páčil čistý stealth outlastu, po čase mi gameplay prišiel stereotypný, pri Biohazarde sa mi to nestalo. Bavilo ma aj túlanie sa po okolí strašideľného domu a objavovanie tajných chodieb, lokácii či lúštenie (nie až tak) náročných hádaniek, či zbieranie starodávnych mincí, vďaka ktorým si si mohol dopriať cenné vylepšenia.

Koniec bol v mojich očiach mierne prepálený (predovšetkým posledný boss fight), avšak hru neustále sprevádzala napätá atmosféra a solídny dej. S blížiacim sa vyvrcholením deja sa vynárali pálivé otázky čoraz častejšie a mňa vopred hnala zvedavosť, ktorá mi nedovolila položiť ovládač až do samého rozuzlenia.

Lokácie, ktoré navštíviš, boli ako vystrihnuté z klasických hororoviek. Hmlisté močiare, strašideľné chodby schátraného domu či zakrvavené pivnice plné železných hákov. To všetko za sprievodu výborného soundtracku. Hra je relatívne krátka, približne tak na 8 hodín pomalšieho tempa, avšak neviem si predstaviť, ako by vyzeralo jej výrazné predĺženie. Dej by bol pravdepodobnejšie ťažkopádnejší a Biohazard by dopadol ako (síce solídny, no napriek tomu miestami priveľmi natiahnutý) Alien: Isolation.

Siedmy Resident Evil si našiel svoje miesto popri moderných hororovkách. Capcom veľmi zariskoval, gameplay prekopal od základov, avšak v konečnom dôsledku tento prerod od 3rd person zombie strieľačky ku 1st person napätej hororovke funguje na jednotku.

Detaily

Žáner: Horor, Thriller
Dátum vydania: 24. 01. 2017
Vývojár: Capcom
Vydavateľ: Capcom

  • +Ak si sa zamiloval do hier ako Outlast a hľadáš hororovku s napätou atmosférou, perfektným voice actingom, zaujímavým dejom a občasnou akciou, Resident Evil 7 ťa rozhodne nesklame.
  • -Ak by si chcel plnohodnotné pokračovanie prvých hier zo série Resident Evil z hľadiska gameplayu a univerza, pravdepodobne budeš sklamaný.
Zdieľať článok
0 Komentárov
Ak chcete pridať komentár, musíte sa prihlásiť.